WELCOME TO SYABAB AL-DUFFI

Jan 11, 2010

Molekul Transfer Factor


Assalamualaikum Syabab sekalian.

Hari ini al-duffi nak berkongsi sedikit berkenaan satu pemakanan kesihatan yang mampu meningkatkan sistem imun kita.

in this recent days, kita kena cari pmakanan yang boleh meningkatkan sistem imun. sebab sistem imun adalah Raja Penawar semulajadi yang Allah ciptakan dalam tubuh kita untuk menentang dan menghalang penyakit daripada menyerang tubuh kita termasuk H1N1.

nak tanya, kenapa daging lembu yang dah disembelih apabila dibiarkan terdedah lama-lama akan berkulat, busuk dan sebagainya?- anda tahu jawapannya.

semakin meningkat usia kita, semakin menurun imun kita. jadi, kita kene cari pemakanan yang boleh meningkatkan sistem imun kita.

Saya telah diperkenalkan oleh seorang Doktor dengan satu produk yang terbaik setakat ini dalam meningkatkan sistem imun kita hasil kajian saintis selama 50 tahun iaitu Transfer Factor. TF adalah molekul yang menyimpan maklumat tentang virus, kuman, bakteria, dan apa sahaja yang menjadi musuh dan memberi ancaman kepada manusia. molekul TF akan mendidik sistem imun kita untuk mengenali musuh-musuh ini serta meransang imun kita untuk menyerang. Molekul ini hanya ada dalam susu awal termasuk susu awal ibu.

satu lagi soalan, kalau bayi tidak mengambil susu awal ibu jadi macamner?-anda tahu jawapannya

kini, saintis mengkaji bagaimana manusia boleh mendapatkan TF selain daripada susu awal ibu. kita pernah menerima TF daripada ibu tapi bila dewasa bagaimana kita nak dapatkannya? alhamdulillah, saintis mendapati susu awal lembu dan kuning telur juga mengandungi molekul TF dan semua susu awal tak kira haiwan jenis apa ada molekul TF. Setelah kajian dijalankan selama 50 tahun, akhirnya saintis berjaya mengekstrak molekul TF daripada susu awal lembu dan kuning telur kemudian dikumpulkannya dalam bentuk kapsul.

Selain itu, hasil kajian saintis selama 7 tahun mendapati molekul TF mampu meningkatkan sistem imun dengan kadar yang amat tinggi dan tertinggi berbanding produk-produk herba terkenal yang lain (283%-437%).

Kini produk Transfer Factor semakin melebar luas di seluruh dunia termasuk Malasysia. Di Rusia, TF menjadi pemakanan pertama yang diiktiraf oleh kerajaan Rusia untuk digunakan di seluruh hospital dan klinik mereka.

Lebih 3500 laporan sains dan ujian klinikal telah dihasilkan tentang keberkesanan TF oleh para saintis dan Doktor dari lebih 60buah negara.

kalau nak tengok klinikal abstract dan buku-buku berkaitan imun sistem boleh datang Terengganu jumpa al-duffi. Anda boleh baca fakta saintifik yang terkandung dalam klinikal abstract tersebut.

"Dengan menigkatkan sistem imun, segala penyakit akan secara langsung dapat dicegah dan dirawat"- tanyalah mana-mana doktor, insyaAllah pasti ketemu kebenarannya.

erm, rupa-rupanya ada "something special" dalam susu ibu yang kita tak tahu selama ini. betapa besar anugerah Allah menjadikan ibu untuk kita.

dan rupa-rupanya kita dianugerahkan oleh Allah dengan Raja Penawar Semulajadi dalam tubuh iaitu imun sistem yang kita jarang memikirkannya selama ini.

Sekadar itu dahulu perkongsian dengan syabab-syabab. Kalau nak tahu lebih lanjut, boleh contact Syabab bila-bila masa. InsyaAllah.


Yang benar,
Syabab al-duffi
http://al-duffi.blogspot.com

No comments:

Post a Comment