WELCOME TO SYABAB AL-DUFFI

Jan 30, 2010

Molekul Ajaib Bukti Kebesaran Ilahi

Assalamualaikum w.b.t.

Di sini saya ingin kongsikan satu perkara yang amat menakjubkan.

Satu penemuan yang menjadi bukti kebesaran Allah S.W.T.

Kajian selama lebih 50 tahun daripada saintis seluruh dunia telah menemui satu molekul ajaib (Transfer Factor) yang dapat meningkatkan sistem imun setinggi 283% dan 437%. satu jumlah peningkatan imun yang amat tinggi dan tertinggi berbanding herba-herba dan pemakanan kesihatan terkenal yang lain

Tahukah tuan dimana Molekul ini ditemui?

Jawapannya, molekul ini hanya ditemui di dalam susu awal. Rupa-rupanya di dalam susu terkandung penawar yang mujarab kurniaan Allah S.W.T.

Susu disebut dalam al-Quran. Allah menjadikan sungai susu di dalam syurga. Di antara arak dan susu nabi memilih susu. Allah menjadikan Ibu yang bersamanya Allah jadikan susu sebagai nutrisi utama bayi baru lahir. Yang hebatnya, Di dalam susu awal ibu juga terkandung molekul Transfer Factor yang dipindahkan kepada bayi. Transfer Factor mendidik imun bayi tersebut supaya dapat mengecam, mengenali dan meransang imun bayi untuk mempertahan, melawan dan membunuh virus, kuman, bakteria, hama dan musuh-musuh manusia daripada dijangkiti.

Tentu tuan tahu apa yang akan terjadi kepada bayi yang tidak mengambil susu awal ibu. Bayi tersebut terdedah dengan risiko penyakit kuning dan mungkin lain-lain lagi.

Dengan meningkatkan sistem imun akan secara langsung dapat mencegah dan merawat penyakit.Kini saintis mengkaji dan berjaya mengekstrak molekul Transfer Factor daripada susu awal lembu dan kuning telur. Lalu dikumpulkan dalam bentuk kapsul.

Produk Transfer Factor ini akan mendidik sistem imun kita agar dapat menjalankan fungsinya dengan baik, betul dan berkesan serta memperbaiki sistem dalam badan contoh memperbaiki pankreas yang rosak yang menjadi faktor penyakit kencing manis, kerana pankreas tidak menjalankan fungsinya sebagai pengeluar insulin yang menukarkan gula kepada tenaga sekaligus mengawal kandungan gula dalam darah.

Transfer Factor juga akan meningkatkan keaktifan Natural Killer Cell (NK Cell) yang bertindak membunuh dan menghalang pertumbuhan sel kanser.

Subhanallah, Allah telah jadikan Raja Penawar semulajadi dalam badan kita iaitu Sistem Imun. Tanpa sistem imun, tengok sahaja daging yang telah mati dan terdedah, apa yang terjadi adalah busuk, berkulat dsb.

Apa yang perlu dibuat sekarang ialah bantu sistem imun kita (tentera pertahanan dalam badan kita) untuk melawan musuh. Transfer Factor tersedia untuk mendidik imun kita agar lebih bijak dan kuat dalam membunuh musuh-musuh hingga ke akar umbi.

Sekian, wassalam.

http://al-duffi.blogspot.com

No comments:

Post a Comment